środa, 23 czerwca 2021

417

   Atopia. Nie sądzę żeby ktoś kogo nie dotyczy, zaczął wczytywać się w strony internetu i zgłębiać wiedzę na temat tej przypadłości, która jest genetyczną, dziedziczną i nieuleczalną. Ja, po siedmiu miesiącach dochodzenia do ładu z organizmem, a nie odbyło się bez różnych wpadek, które przyczyniły się do załamania wiary, że tu w tych dobrych warunkach przebywając, zdołam się jeszcze reanimować.

    Statystycznie w Polsce jest nas atopików ponoć 3%, ale wydaje się, że liczba ta zaniżona skoro w krajach wysoko rozwiniętych atopia jest problemem już blisko 25%. 

     Atopia to natychmiastowa i silna reakcja organizmu na bardzo niewielkie ilości związków chemicznych . Atopia prowadzi do wielu chorób atopowych, a najtrudniejsza do zniesienia alergia na smog, której skutkiem całkowita destrukcja organizmu.  Nie miałam szansy, żyjąc w warunkach smogu, analizować i eliminować inne alergeny. Jednym z bardziej szokujących doświadczeń okazała się być silna reakcja na wodę z miejskiego wodociągu. 

     Ubrania tylko z naturalnych tkanin lnu i bawełny, a jeżeli barwione to sprawdzać jak.

     Można z atopią żyć wśród rozumnych ludzi, ale ja w Warszawie zaliczałam kontakty chyba z najbardziej prymitywnymi i dzikimi. Nie ma co owijać w bawełnę z czekoladą, bo tak było i skutki tych spotkań tragiczne. 

                            *****

        Jest ciepło,  ale nie za gorąco, bo tu mam chłodek jakby klimatyzacja działała, czyli warunki idealne do pracy.  Klimatycznie jakby w lemoniadowej pętli czasu się znajdując, wracam do innego, też już przeszło 10 lat mającego projektu, który na tyle ważny, że przełamię opór i wykonam replikę makiety.  

       

        




1 komentarz:

  1. Musiałbym poszukać, co to jest atopia?
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń