środa, 11 grudnia 2019

320

 Nie przeczytałam żadnej książki Olgi Tokarczuk gdyż : po pierwsze sama piszę, a
...
nie odtworzę wszystkich prac, ale te poniżej tak.
Już uporządkowałam elementy...
i ustaliwszy, że mi wystarczy materiału przystąpiłam do pracy.
Wysłuchałam wystąpienia laureatki na YT, i  nie sposób się nie zgodzić z przesłaniem . 
"Coś nie tak jest że światem" .
To już wcześniej kilku wielkich zauważyło i ja osobiście wyjątkowo sobie cenię siłę przekazu  opery  "Nabucco", co to już od połowy XIXw i 13 i 15 grudnia w Teatrze Wielkim w Warszawie znów o tym samym.
I też tam nie będę z nieco innych powodów, ale bliskich.  Jest nie tak, ale wiedzą dlaczego jest już dziś większa i dostępna dzięki internetowi i tak na szybko polecić mogę zapoznanie się z wykładami na YT chociażby prof. Jerzego Vetulaniego.
Dosyć łatwo mi odtworzyć tu pracę pt " Karma", ale już nie na tę wystawę w Mediatece.
*****
Coś nie tak i trzeba pismo do Urzędu wzbogacić szczegółowym opisem dwunastu ostatnich lat .
To co się przez czas ten wydarzyło ...
Zacząć od dziś i potem wstecz? Można i tak.Zatem wczoraj przed kolejną każdą ze wsi do miasta, już na peronie, skutkiem przeciążenia emocjonalnego po telefonicznej rozmowie, dostaję globusa. To taka nieprzyjemna przypadłość, która dosyć długo się utrzymuje i jest.
Wsiadam do kolejki i ponieważ biletomat był zepsuty to bilet kupuję u maszynisty, a jako że nie ma ulgowego za 3,50 to zmuszona jestem nabyć za 5,00, po którego skasowaniu siadam . Dwa przystanki i obok mnie siada "zrobiona" elegancka blondyna ok. 50. Już pod koniec jazdy, co to niespełna godzinę twało, pojawia się kontroler, ale widząc jak przeszukuję moje cztery kieszenie, odpuszcza. Trzeba było widzieć oczy blondyny obserwującej tę  scenkę. Była w nich pogardliwa agresją i nadzieja na finał spodziewany i rozczarowanie także pełne wzgardy. 
Nie okazałam tego biletu ani kontrolerowi, który sobie odszedł, ani tej pani, żeby chociaż ta miała szansę poznać prawdę i na tę jedną okoliczność zmienić sposób widzenia świata. Nie odszukałam także kontrolera, aby utwierdzić go w słusznym domniemaniu posiadania przeze mnie biletu, bo moje wieloletnie obserwowanie przedstawicieli tego zawodu nie pozwalają podejrzewać zastosowania prawa łaski.
Niespełnienie bo zbyt mały pożytek z czynu. Tak to byłoby w tamtej rzeczywistości, ale opisanie jej nadaje znaczenia i to jest siła literatury, ale d











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz