piątek, 21 lipca 2017

NOCE ILUZJANY 98+

Zdjęcia musiałam opublikować w Warszawie bo stąd, ze wsi gdzie już jestem, urządzenie zdjęć nie publikuje.
Spróbuję chociaż jedno.

Po kolejnych, trudnych i pracowitych dniach w Warszawie, jestem na wsi gdzie, z godziny na godzinę, moja fizyczność wytraca skutki alergii .Jeszcze raz z całą pewnością, wynikającą z czterech lat moich własnych obserwacji i dociekań, twierdzę że to alergia na emitowane przez elektrociepłownię Żerań substancje chemiczne. 
***
Moja wystawa prac z cyklu"W razie potrzeby zbij szybę" pt "Tylko pierwsza", zrobiona jakby wg lemowskiej zasady (cytat w poście 97), ma fanów.
Ja tu, na wsi, zbierając siły dla zrobienia kolejnego kroku w sprawach dla mnie ważnych, pracuję nad wielkim gobelinem. Będzie złoty. Nie,  to nie na siłę złocenie, Wolałabym, aby w porzekadle o milczeniu miało ono kolor np lapis lazuli, ale jest jaki jest .Złocę szlagmetalem.
I jeszcze praca przy makiecie mojej stodoły.
Tu powinny być cytaty z "nowoczesnej STODOŁY",
domów, które mnie zachwyciły i którym to zachwyceniem chciałabym się podzielić,  ale z przyczyn technicznych to nie teraz.
A makietę pokażę po opatentowaniu.
Teraz tylko mogę opowiedzieć o rzeżbie, którą tam w wielkim salonie, postawię.
Rzeżbie, wykonanej dla wnętrza z żywicy, natomiast dla przestrzeni publicznej, jako odlew z mosiądzu.
bo to kolejny dobry mój projekt godzien realizacji.
Ta moja w salonie będzie pokryta szlagmetalem na złoto.
Będzie to konny siewnik z wielkim, takim wiejskim podobnym do tego na którym mój "Bałwan uczuć żle ulokowanych", koniem na biegunach.
Siewcy nie będzie.
Dekoracyjny, polotny hiperabsurdalny komentarz paraboliczny.
Dla przypomnienia-
koń Pawłowa załamywał się psychicznie, kiedy nie umiał sobie poradzić z odczytaniem punktu, w którym koło zaczynało stawać się elipsą.
W wariancie obiektu dla
 przestrzeni publicznej koń będzie koniem z rzeżby Marka Antoniusza z Kapitolu i tym samym,  koniem Księcia Poniatowskiego, a na siewniku będzie siedział siewca - Mądry Siewca.
Tyle już powstało pomników-ławeczek z siedzącymi , że czas na jakąś zmianę.
Nie widzę dziś nikogo, kto mógłby być,  jako ten Mądry Siewca, siedzieć na siewniku, ale wiem co ten potencjalny jego pierwowzór powinien powiedzieć i o tym będzie już inny post.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz